تولد لاکچری در سومین روز خاص قرن جدید! جزئیات تکان‌دهنده از اردوی وحشت در استخر مرگ برنامه جدید امتحانات پایه ششم و نهم اعلام شد (یکم خرداد ۱۴۰۳) نام‌گذاری بیمارستان ۲۰۴ تختخوابی نیشابور به‌نام «سیدالشهدای خدمت» انفجار مین در ارتفاعات مرزی آذربایجان غربی یک کشته و ۲ زخمی برجای گذاشت (یکم خرداد ۱۴۰۳) زلزله قدرتمند اندونزی را لرزاند (یکم خرداد ۱۴۰۳) طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع یکی از مهمترین اقدامات شهید آیت الله رئیسی بود کشف ۱۷ کیلوگرم زعفران قاچاق توسط مرزبانان هنگ تایباد(۱ خرداد ۱۴۰۳) قطار فوق‌العاده مشهد برای مراسم تشییع رئیس‌جمهور از مهاجرت ۱۰ هزار پزشک تا توزیع نابرابر پزشکان متخصص در کشور  برنامه جدید امتحانات نهایی دانش‌آموزان اعلام شد ممنوعیت‌های تردد ویژه مراسم تشییع پیکر رئیس جمهوری در مشهد اعلام شد تشکیل پرونده قضایی برای منتشرکنندگان مصادیق توهین‌آمیز درخصوص سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور پیش‌بینی هواشناسی مشهد برای روز پنجشنبه (٣ خرداد ١۴٠٣) هم‌زمان با مراسم تشییع و تدفین رئیس‌جمهور پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (سه‌شنبه، یکم خرداد ١۴٠٣) | آغاز بارش‌های پراکنده باران در استان آسیب‌هایی جدی که روغن مصرف شده به مغز می‌زند
سرخط خبرها

مصرف قهوه به صورت منظم، خطر نارسایی قلبی را کاهش می‌دهد

  • کد خبر: ۹۴۶۰۵
  • ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵
مصرف قهوه به صورت منظم، خطر نارسایی قلبی را کاهش می‌دهد
براساس پژوهشی جدید، قهوه بدون شیر و شکر، سبب پیشگیری از بیماری‌های قلبی می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، یک پژوهش علمی جدید که از سوی محققان روسیه به انجام رسیده، نوشیدن قهوه به طور منظم در صبح می‌تواند خطر نارسایی قلبی را تا ۵ درصد کاهش دهد.

طبق اعلام روزنامه «روسیسکایا گازتا»، دکتر «آنا کورنیویچ» (Anna Korenevich) متخصص بیماری‌های قلبی در روسیه می‌گوید برای افرادی که دچار حمله قلبی شده‌اند، خوردن یک تا دو فنجان قهوه به شکل روزانه می‌تواند تأثیری مثبت بر سلامتی آن‌ها داشته باشد.

وی می‌گوید: محققان هیچ تأثیر منفی از قهوه بر روی قلب و عروق خونی در زمانی که به شکل متعادلی مصرف شود، کشف نکرده‌اند.  کافئین گردش خون را بهبود می‌بخشد و سطح التهابی را که سبب تصلب شرایین در بدن می‌شود کاهش می‌دهد. کافئین همچنین فعالیت مغز را تحریک کرده که این مسأله در صبحگاه امری مهم است.

این متخصص بیماری‌های قلبی همچنین توصیه می‌کند قهوه بدون شیر و شکر مصرف شود؛ چرا که در این صورت استفاده از فایده آن به حداکثر می‌رسد. او می‌گوید اضافه کردن افزودنی‌ها به قهوه، با افزایش خطر ابتلا به دیابت همراه است.

منبع: برنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->